Release notes iONE versie 2.4.3.

Wat is er nieuw in iONE? Elke nieuwe versie van onze meubelsoftware iONE zit boordevol verbeteringen, vernieuwingen en toevoegingen! U kunt hierover lezen in onze release notes en in deze highlights van onze release notes. Met de highlights brengen we u op de hoogte van de belangrijkste wijzigingen in de laatste versie van de iONE software.

Voorkeursplanning; laat de klant plannen!

Vanaf iONE versie 2.4.3. kunnen klanten via het klantportaal voortaan zelf hun levering inplannen. Dit is enorm efficiënt voor zowel u als retailer, als voor uw klant. Uw klant ervaart het namelijk als een extra service, terwijl het u veel tijd bespaart. U hoeft tenslotte zelf niet meer te plannen.

Via het klantportaal en geautomatiseerde notificaties houdt u uw klant op de hoogte van de status van de order. Via een link kunnen klanten inloggen en vervolgens precies zien waar de order zich bevindt in het logistieke proces. Wanneer het tijd is om de levering te plannen, kan de klant zelf zijn/haar gewenste levermoment invullen. Deze planning is ook gelinkt aan de vrachtwagenplanning, waardoor alleen de levermomenten getoond worden die overeen komen met de business rules in de planningsmodule. Hierdoor wordt er rekening gehouden met het type levering, de rayon indeling, het volume van artikelen, montagetijden, etc.. Wanneer uw klant een tijdstip gekozen heeft, wordt de order vervolgens direct meegenomen in de planningsmodule.

Het resultaat? Een efficiënte levering en een tevreden klant. Uw klant ziet dit als een extra service, waar hij of zij in de lead is, direct kan zien welke bezorgingsmogelijkheden er wel en niet zijn en op deze manier zelf een geschikt dag(deel) kan kiezen. Ondertussen bespaart het u tijd, omdat u uw klant niet meer moet bellen en eventueel moet wachten omdat uw klant nog moet overleggen. Hierdoor is het voor u makkelijker om een gestructureerde planning te hebben, waarbij u op vaste dagen in bepaalde rayons kunt leveren, terwijl u ook voorziet in een hoge mate van klantgerichtheid.

klantportaal

orderpicken-5-op-zebra-front-back-resize

Nieuwe WMS app

Binnen het WMS (Warehouse Management System) is het nu mogelijk om gebruik te maken van de WMS app voor iONE. Het voordeel hiervan is dat de app, in combinatie met een ringscanner of een bluetooth scanner, geïnstalleerd kan worden op een mobiel device (bijvoorbeeld een smartphone) met een besturingssysteem van Android, IOS of Windows, waardoor dure scanoplossingen, zoals deze normaal gesproken gebruikt worden binnen de logistiek, niet meer nodig zijn. Tevens kan er efficiënter gewerkt worden; informatie vanuit de winkel (bijv. afhaalorders), of inkomende goederen worden direct verwerkt in het systeem, uw voorraad wordt altijd accuraat bijgehouden en uw pickers worden met de app via de meest ideale route door het magazijn geloodst. Door deze real-time registratie neemt de kwaliteit van uw voorraad sterk toe, omdat pickfouten en het moeten zoeken naar beschikbare voorraad tot een minimum beperkt kunnen worden.

Door deze real-time inventarisatie heeft u altijd en overal een actuele voorraad, waardoor u geen ‘nee’ meer hoeft te verkopen aan uw klanten.

Lees ook ons blogbericht voor meer informatie.

Form Builder

Binnen iONE is een nieuwe functionaliteit beschikbaar, namelijk de Form Builder. Hiermee kunt u op gemakkelijke wijze zelf een enquête of vragenlijst samenstellen. Dit kan handig zijn voor de verkoper, zodat hij bepaalde informatie niet vergeet te vragen aan de klant. Bijvoorbeeld voor de levering; het komt vaak voor dat er beperkingen optreden bij levering van artikelen, zoals een te smalle straat voor een te brede vrachtwagen, een appartementencomplex zonder lift of een levering die alleen door de voordeur kan. Een Form kan daarbij ook gekoppeld worden aan een levermethode in de planningsmodule, waarbij u zelf de business rules ingeeft; wanneer er sprake is van een smalle straat wordt er bijvoorbeeld een kleine vrachtwagen ingezet. Dit bespaart u tijd en geld, resulteert in een efficiënte levering zonder onaangename verrassingen, en daarmee een tevreden klant.

Tevens kan de Form Builder ook gebruikt worden voor marketingdoeleinden. Na levering kunt u uw klant bijvoorbeeld vragen hoe tevreden hij/zij is met de service.

WoonTotaal integratie

Wanneer u actief bent in de woonstoffering is er binnen iONE 2.4.3 een unieke oplossing beschikbaar; de integratie van WoonTotaal software voor de calculatie van gordijnen/stoffering. Met deze integratie kunnen uitgebreide calculaties voor raamdecoratie gemaakt worden, waarna een elektronische atelierbon aangeleverd wordt aan uw atelier. Het grote voordeel is dat deze koppeling naadloos geïntegreerd is in iONE, waardoor verkopers voortdurend in hetzelfde, vertrouwde iONE scherm kunnen blijven werken.

Met deze integratie kunt u de configuratie direct vanuit iONE invoeren, wat u tijd bespaart en de foutmarge enorm verkleint. Tevens wordt hierdoor ook het artikelbeheer in iONE sterk vereenvoudigd.

Kijk voor meer informatie ook in ons blog.

WoonTotaal integratie

Kortingscodes traceren

Met de update naar iONE 2.4.3 is het mogelijk geworden om kortingscodes te traceren. Dit houdt in dat een verkoper een reden op moet geven voor iedere korting die gegeven wordt op een bestelling. Wanneer u in het specifieke kortingsveld klikt, verschijnt er direct een venster waar een kortingscode en een omschrijving ingevoerd kunnen worden. Kortingscodes zijn vooraf ingevoerde codes, zoals bijvoorbeeld Kortingsbon, Korting gratis bezorgen, etc.. In de omschrijving kunt u vervolgens uitleggen waarom die korting gegeven wordt en pas daarna kunt u de gewenste korting (in bedrag of in percentages) invoeren.

Holdcodes

Met holdcodes kunt u een order tijdelijk op ‘Niet definitief’ laten staan. Soms is het namelijk zo dat klanten nog willen nadenken over de kleur van een artikel of thuis maten willen opmeten. Tevens kan het ook zo zijn dat een aanbetaling nog niet kan worden voldaan. Wanneer dit het geval is, kunt u uw verkooporder nog niet op Definitief zetten; de order is immers nog niet compleet. Wanneer u de order echter wel op wilt slaan, kunt u deze op ‘Niet definitief’ laten staan en moet er een holdcode ingevuld worden. Ook holdcodes zijn vooraf ingestelde codes; redenen die aangeven waarom u wilt wachten met de definitieve order, zoals Aanbetaling niet/onvoldoende voldaan of Leverdatum nader te bepalen.

Hierdoor kunt u met uw klanten wel al het orderproces ingaan, maar komt u ze tegemoet wanneer specifieke zaken nog niet vastgelegd kunnen worden.

Bulk wijzigingen binnen artikelen

Binnen de module Artikelen kunt u nu een wijziging doorvoeren voor meerdere artikelen tegelijkertijd. Dit is mogelijk voor alle informatie die gerelateerd is aan uw artikelen, met uitzondering van de prijzen. Hiervoor filtert u eerst op de artikelen waarvan u informatie aan wilt passen, en vervolgens kunt u, per kolom, informatie wijzigen of toevoegen. Door bovenaan een kolom op Alle te klikken, kunt u de wijzigingen ingeven, bevestigen, en vervolgens is de wijziging voor alle geselecteerde artikelen actief.

Dit helpt u, op een eenvoudige wijze, meerdere artikelen tegelijkertijd te wijzigen, wat u tijd bespaart en fouten voorkomt.

Geautomatiseerde documentenstroom van interfiliaal orders

Binnen de versie van iONE 2.4.3 is een nieuw proces geïntroduceerd voor het invoeren van een verkooporder in combinatie met een interfiliaal order. Wanneer u nu een verkooporder aanmaakt voor uw klant, met een artikel uit één van uw andere filialen, wordt er automatisch en tegelijkertijd een interfiliaal order aangemaakt. Via het goedkeuringsproces wordt vervolgens gecheckt of dit artikel uit dit filiaal verkocht mag worden. Indien ok, wordt het betreffende artikel gereserveerd en het logistieke proces in gang wordt bij uw andere filiaal, waar het artikel gepickt wordt en transport wordt ingepland naar het magazijn waar de verkooporder gesloten is. Deze orders lopen op transparante wijze volledig mee in de reguliere logistieke processen van verkooporders en worden dus ook direct meegenomen in de picking en de planning. Uw inkooporder en de verkooporder van uw klant zijn gekoppelde transacties, waardoor u ook direct de status van beide orders in kunt zien en kunt wijzigen.

Het voordeel hiervan is dat uw voorraad altijd actueel is, waardoor u er altijd zeker van kunt zijn dat het artikel, wat u op dat moment verkoopt aan uw klant, aanwezig is in het andere filiaal en u dus nooit nee moet verkopen. Tevens bespaart het u de tijd die u nodig heeft om meerdere orders in te voeren en verkleint u de kans op fouten.

Bulk wijzigingen iONE

Resultaten opvragen met grafieken

Binnen iONE is de mogelijkheid toegevoegd om overzichtelijke grafieken op te vragen met de informatie die u belangrijk vindt. Binnen Statistiek kunt u aangeven welke grafiek, tabel of diagram u wilt opvragen, waarna u in de Grid Builder de grafiek op kunt bouwen met de gewenste informatie. Zo kunt u bijvoorbeeld een tabel opvragen met de marges, inkoop- en verkoopcijfers voor geselecteerde omzetgroepen in een bepaalde periode. Of u kunt op een overzichtelijke manier met een staafdiagram de verkoopcijfers per maand met elkaar vergelijken.

Reactie

Was dit nuttig?

Ja Nee
U heeft aangegeven dat u dit onderwerp niet nuttig vond ...
Zou u hieronder willen uitleggen waarom niet? Bij voorbaat dank!
Dank voor uw reactie.

Geef uw reactie op dit onderwerp.

Gebruik dit a.u.b. niet voor support vragen.
Voor klanten ondersteuning, neem dan hier contact op.

Verstuur Reactie