Release notes iONE versie 2.4.4.

Wat is er nieuw in iONE? Elke nieuwe versie van onze meubelsoftware iONE zit boordevol verbeteringen, vernieuwingen en toevoegingen! U kunt hierover lezen in onze release notes en in deze highlights van onze release notes. Met de highlights brengen we u op de hoogte van de belangrijkste wijzigingen in de laatste versie van de iONE software.

Commerciële tools; Promoties, Mix & Match en Multibuy

Business Rules is een pakket van commerciële tools die geautomatiseerd ingezet kunnen worden om promoties en acties op te zetten. Nieuw in versie 2.4.4. zijn Promoties, Mix & Match en Multibuy.

Met Promoties kunt u op een simpele manier een actie instellen. Denk aan bijvoorbeeld folderaanbiedingen waarbij bepaalde artikelen, artikelgroepen of artikelen van een specifiek merk gekocht kunnen worden met een korting (een percentage of een vast bedrag). Met de Mix & Match optie kunt u uw klant de mogelijkheid bieden om 3 artikelen te kopen, uit bepaalde categorieën of van een bepaald merk, voor één vaste prijs of met een korting. Met de Multibuy optie kunt u instellen dat klanten korting krijgen wanneer ze meerdere artikelen kopen. Bijvoorbeeld; op 3 stuks krijgen ze 10% korting, op 4 stuks krijgen ze 20% korting, enz.. Deze modules maken het u makkelijker om verschillende promotionele acties op te zetten met een verscheidenheid aan mogelijkheden.

De verschillende commerciële tools werken nagenoeg hetzelfde. Dit betekent dat u eerst de standaard instellingen voor uw actie instelt. Hier kunt u onder andere de promotie een omschrijving geven en de looptijd instellen. Daarnaast kunt u hier bepaalde prijslijsten voor artikelen of artikelgroepen in de actie uitsluiten en kunt u met het instellen van de prioriteit ook bepalen of andere business rules tijdelijk opgeheven moeten worden. In de voorwaarden kunt u vervolgens instellen op welke artikelen, artikelgroepen, merken etc. uw promotie van toepassing is. Er is een ruime keuze aan opties op basis waarvan u de voorwaarden voor uw promotie in kunt stellen. Als laatste bepaalt u ‘de actie’ die uit de voorwaarden voort moet komen. Dit kan een vast bedrag zijn of een kortingspercentage, maar bijvoorbeeld ook een coupon die klanten ontvangen bij hun aankoop.

Business rules

Kortingscodes op ieder veld van toepassing

In de vorige update voor iONE versie 2.4.3. spraken we al over het toepassen van kortingscodes en de mogelijkheid die daarmee ontstond om deze te traceren. Kort gezegd houdt dit in dat een verkoper, voordat hij een gewenste korting in kan voeren, een reden op moet geven voor de korting die hij geeft. Kortingscodes zijn vooraf ingevoerde codes, zoals ‘kortingsbon’, ‘showroom verkoop’, ‘outlet’, etc.. Met de update naar iONE versie 2.4.4. kunnen deze kortingscodes nu op ieder kortingsveld in het orderproces toegepast worden.

Bezorgkosten automatisch berekend

Bezorgkosten automatisch berekend

Vanaf iONE versie 2.4.4. kunnen klanten business rules instellen voor het automatisch laten berekenen van bezorgkosten aan het eind van het orderproces. De kans op fouten in uw klantorders wordt hiermee nog verder gereduceerd en hierbij ook de kosten die met dergelijke fouten gepaard gaan.

Het automatisch laten berekenen van de bezorgkosten is een specifieke business rule en kan gevonden worden onder Configuratie. Na het aanmaken van een nieuwe business rule, kunt u de voorwaarden instellen, of de condities, op basis waarvan deze regel in zal gaan. Vervolgens bepaalt u de prijs van het bezorgen onder deze voorwaarden. Wanneer tijdens het orderproces aan de condities zoals in de business rule voldaan wordt, zullen deze bezorgkosten toegevoegd worden aan de order.

Er kunnen meerdere business rules opgesteld worden, zodat u verschillende condities in kunt stellen. Het is bijvoorbeeld logisch dat de bezorgkosten onder de conditie Levermethode – Bezorgen hoger uit zullen vallen dan onder de conditie Levermethode – Afhalen. Andere opties waarop condities ingesteld kunnen worden, zijn bijvoorbeeld Totaalprijs (van de order), Rayon (afstand tussen afleveradres en magazijn), Deellevering, Leveroptie (wanneer extra kosten gemaakt moeten worden om het afleveren mogelijk te maken), en veel meer. Al deze opties worden eerder in het orderproces al gespecificeerd, waardoor ze meegenomen worden in het berekenen van de bezorgkosten aan het eind van het orderproces.

Reactie

Was dit nuttig?

Ja Nee
U heeft aangegeven dat u dit onderwerp niet nuttig vond ...
Zou u hieronder willen uitleggen waarom niet? Bij voorbaat dank!
Dank voor uw reactie.

Geef uw reactie op dit onderwerp.

Gebruik dit a.u.b. niet voor support vragen.
Voor klanten ondersteuning, neem dan hier contact op.

Verstuur Reactie