Release notes iONE versie 2.4.2.

Wat is er nieuw in iONE? Elke nieuwe versie van onze meubelsoftware iONE zit boordevol verbeteringen, vernieuwingen en toevoegingen! U kunt hierover lezen in onze release notes en in deze highlights van onze release notes. De highlights hebben als doel u op de hoogte te brengen van de belangrijkste wijzigingen per versie van onze ERP software.

Voorraad taggen

Binnen voorraadbeheer is het mogelijk om Tags aan artikelen te koppelen. Tags kunnen aangemaakt worden via Extra – Stamgegevens. Artikelen kunnen een tag meekrijgen om veel verschillende redenen. Denk hierbij aan beschadigde artikelen (die een andere verkoopprijs meekrijgen), showroommodellen (die een kortingspercentage meekrijgen), of bepaalde kleuren op artikelen. Artikelen met een tag kunnen uitgesloten worden van de ‘normale’ voorrraad bij het toewijzen. Deze tag artikelen doen in dit dat geval niet mee in de voorraad bij de invoer van verkooporders. Op deze manier voorkom je bijvoorbeeld verkoop uit beschadigde voorraad.

Artikelen met een tag kunnen (apart) worden opgeroepen bij een verkooporder. Per magazijn wordt aangegeven of er artikelen met tag aanwezig zijn.

Digitale handtekening

In versie 2.4.2. van iONE is het mogelijk gemaakt om te werken met een digitale handtekening. Deze functionaliteit vereenvoudigt het verkoopproces en bespaart u tijd en kosten.

Alle documenten die een handtekening van een klant vereisen kunnen nu digitaal getekend worden. Als er bijvoorbeeld een orderbevestiging getekend wordt, hoeft hier geen printer meer aan de pas te komen.

De orderbevestiging staat als PDF document klaar in de digitale handtekening app. Via tablet of telefoon kan er digitaal een handtekening ingevoerd worden. Na het invoeren wordt het document met digitale handtekening naar het juiste e-mailadres verzonden. Het verkoopproces gaat sneller, efficiënter en de juiste informatie is altijd beschikbaar.

Dagschriften inlezen / afletteren

Vanaf versie 2.4.2 kunt u dagafschriften van uw bank inlezen in iONE. Het werken met het automatisch inlezen van dagafschriften geeft een aantal voordelen. Zo bespaart u tijd en geld en vermindert u uw foutmarge.

Afletteren is een boekhoudkundig begrip en betekent eigenlijk het “afvinken” van mutaties op een grootboekrekening die bij elkaar horen. In het verleden werd bij beide mutaties op de rekening kruisposten een letter gezet om aan te geven dat die posten bij elkaar hoorden. Dit verklaart de term afletteren. Het doel hiervan is om een verklaring van het saldo van een rekening te krijgen. Afletteren kan op elke grootboekrekening plaatsvinden.

In versie 2.4.2. van iONE is dit ook toegevoegd. Op deze manier kunt u zien welke posten er nog op de kruisposten rekening staan. Een cruciale toevoeging aan het pakket, voor een structureel overzicht van de verschillende kruisposten.

Workflow

Een workflow in iONE beschrijft een bedrijfsproces op een schematische manier. Om een bepaald proces af te handelen, zijn er een aantal stappen die genomen moeten worden of handelingen die uitgevoerd moeten worden.

Een workflow bestaat uit een aantal statussen, een aantal verschillende momenten waarop er op verschillende acties of handelingen wordt gewacht. Er bestaan 2 soorten statussen: open en gesloten. Als een workflow in een gesloten status terecht komt, dan is de workflow op dat moment inactief. Via een transitie kan de workflow weer wel naar een open status gaan. Een status kan wel een gesloten status zijn, maar het is nooit het definitieve eindpunt van de workflow.

Bij het veranderen van een bepaalde status biedt een workflow ook de mogelijkheid om notificaties te versturen.

Planning

De planningsmodule is voor versie 2.4.2. voorzien van een aantal mooie wijzigingen die totaal in dienst van onze klanten staan.

Het is mogelijk om vanaf deze versie resources (vrachtwagens) op niet-actief te zetten. Een niet-actieve resource zal niet meer getoond worden in het planbord en zal ook niet meer gebruikt worden wanneer een voorkeursleverdatum wordt opgevraagd. Naast het op niet-actief zetten, kunt u een resource ook tijdelijk buiten gebruik bedrijf zetten. Verschil met niet-actief is dat de resource nog wel getoond wordt in het planbord.

Het is mogelijk dat uw wagenpark verandert. Een vrachtwagen wordt vervangen, of moet voor onderhoud langere tijd naar de dealer. Deze wijzigingen kunnen nu ook direct doorgevoerd worden in de software. Hierdoor ontstaan minder fouten en meer tevreden klanten.

Taken plannen

Stel dat uw bedrijf totale service aan uw klanten verleent. U geeft de mogelijkheid om (voordat er een offerte of verkooporder samengesteld is met de klant) bij de klant thuis maatneming te doen. Maatneming voor gordijnen, luxaflex of maatneming van de kamer voor de inrichting van meubels.

Binnen iONE worden dit taken genoemd. Deze taken moeten gepland worden, want hiervoor is een resource en een personeelslid actief. Vanaf deze versie is het ook mogelijk om ‘taken’ te plannen in de Planningsmodule.

Resource opvragen in verkooporder

Indien de uitlevering van goederen via de planningsmodule staan ingepland, kunt u direct vanuit de verkooporder opvragen met welke resource (vrachtwagen) de order wordt vervoerd. Als u op de regel ‘gepland’ klikt in het logistieke detailscherm, wordt direct de order in het planningsoverzicht getoond. Daar kunt u direct alle informatie rondom de levering zien.

WMS app

Het complete magazijnbeheer voert u uit via de Logistieke module van iONE.

Met de optionele WMS App in iONE voert u deze taken draadloos en real time uit. Daardoor zijn binnen-meldingen en voorraadmutaties gelijk overal doorgevoerd en bekend. Vervolgacties (o.a. plannen) kunnen daardoor eerder uitgevoerd worden en bijgewerkte voorraadposities zijn bijvoorbeeld eerder bijgewerkt op uw geïntegreerde webshop. Doordat alles middels barcodescanning werkt, is er ook minder kans op fouten en blijkt in de praktijk dat de voorraad nauwkeuriger is.

Reactie

Was dit nuttig?

Ja Nee
U heeft aangegeven dat u dit onderwerp niet nuttig vond ...
Zou u hieronder willen uitleggen waarom niet? Bij voorbaat dank!
Dank voor uw reactie.

Geef uw reactie op dit onderwerp.

Gebruik dit a.u.b. niet voor support vragen.
Voor klanten ondersteuning, neem dan hier contact op.

Verstuur Reactie